Доц. Благой Бурдин от Института по електрохимия и енергийни системи (ИЕЕС) към Българската академия на науките (БАН), който е възпитаник на Професионалната гимназия по транспорт и транспортен мениджмънт в Казанлък, представи в гимназията първия регистриран в страната водороден електромобил.
По думите му тази регистрация е била чудесна възможност да се научи повече за водородните технологии в електрическия транспорт. Сред основните предимства пред електромобилите е това, че в случая няма намаляване на пробега при тежки зимни условия. Зареждането на автомобила става с водород при налягане до 700 бара. При комерсиална станция автомобилът се зарежда за около три минути, а пробегът е между 500 и 600 километра.
Друго съществено предимство е ресурсната устойчивост.
В този автомобил почти всичко се рециклира на сто процента, няма голяма тежка батерия, която да води до предизвикателства при рециклирането
Основно предизвикателство пред по-масовото навлизане на водородната електромобилност са зарядните станции. В момента в страната има само една, тя е част от Центъра по компетентност „Хитмобил. Има регламент за разгръщането на инфраструктурата за алтернативни горива, според който до 2030 година по основната пътна мрежа и на всеки градски възел в държавите членки на Европейския съюз трябва да бъде изградена такава инфраструктура, което ще бъде една значителна и важна крачка за по-бързото разгръщане на този тип транспорт, каза доц. Бурдин.