Казанлъчанин ни сигнализира за нелоялна практика в голям хипермаркет в Града на розите. Става въпрос за промоция, от която нашият съгражданин не е могъл да се възползва. В брошура на търговеца, читателят ни е научил за артикул, който в рамките на няколко дни ще бъде на цена по-ниска от нормалната. Отивайки в магазина установил, че количеството от предлаганата промо-стока е изчерпано, така той не е успял да се възползва от обявените намаления в дадения срок.
Не са единични случаите, в които казанлъчани споделят, че постоянно са свидетели на такава картина в магазини и често не успяват да направят планираните от тях покупки с отстъпки, тъй като намалените стоки ги няма. Според Закона това се счита за нелоялна търговска практика, описана в чл. 68ж от Закона за защита на потребителите.
Съветите към потребителите в ситуация на липсващи промоционални стоки са да поискат от консултант в обекта да им ги достави при рекламираните условия в разумен срок. Ако умишлено не го направи и им предложи като алтернатива друга стока или услуга с единствената цел да насърчи продажбата им, да откажат. Следващата стъпка е да подадат писмена жалба до управителя на обекта, а при необходимост – да сезират контролните органи за установяване на нелоялната търговска практика, нейната забрана и санкционирането на търговеца.

