Главният изпълнителен директор на Теленор България Джейсън Кинг публикува на страницата на телекома писмо до клиентите на оператора, в което съобщава, че компанията се е отказала да увеличава цените с натрупаната инфлация през 2020 г. и 2021 г. и че увеличението ще е само с процента на поскъпване на живота през м. г.
Според него увеличението на месечните сметки ще е с около 1 лев.
Преди ден вицепремиерът и икономически министър Корнелия Нинова даде брифинг, на който обяви,че Министерството на икономиката е спечелило на първа инстанция делото с мобилните оператори.
“Мотивите на жалбоподателя Теленор България са, че индексирането на цените по договорите с потребителите не представлява особен обществен интерес. Бихме искали да им кажем, че в момента повишаването на цените и натиска върху живота на хората е въпрос от най-висок обществен интерес за нас. И съдът е признал нашите мотиви и е излязъл със следното определение: Оставя без уважение жалбата на Теленор България за отмяна на предварителното изпълнение на нашата заповед”, каза вицепремиерът.
Вчера стана ясно, че е отхвърлена и жалбата на А1 по същия казус.
Ето и текста на цялото писмо на Джейсън Кинг до клиентите на Теленор:
Писмо от Теленор към клиентите във връзка с индексацията
Уважаеми клиенти на Теленор,
Пиша ви, за да споделя тревогата си относно икономическата ситуация в България и по света. Повишената инфлация се отрази на покупателната способност на всички. Бизнесът в нашата страна не е изключение и също претърпя значително увеличение на разходите си за стоки и услуги. Например само в сметките за електричество на Теленор отчитаме двуцифрен ръст в проценти. Увеличението на другите ни разходи, включително за пощенски, куриерски услуги, разходи за магазинна мрежа и охрана, достига до 20%.
С над 1800 служители, ние трябва да действаме като отговорен работодател, за да поддържаме непрекъсната и стабилна дейност. Като водещо предприятие в България, Теленор се гордее с професионализъм и почтеност.
В светлината на тези факти и след дълго обмисляне ние взехме трудното решение да индексираме цените на абонаментните планове, в съответствие с договорите ни с клиентите, така че да можем да продължим да поддържаме същото високо ниво на качество на услугата и клиентско изживяване. Въз основа на проведените разговори с административните органи през ноември миналата година ние все още считаме първоначалното си решение за индексиране през декември 2021 г. и през февруари 2022 г. за законосъобразно. Независимо от това през февруари ще извършим индексация на месечните абонаменти със средногодишния индекс на потребителските цени на НСИ само за 2021г., точния размер на който очакваме да бъде публикуван на 18 януари 2022г. Очакваме, че реалното изражение на тази индексация ще бъде увеличение с около 1 лев на месечната ви сметка.
Oценявам вашето разбиране, докато преминаваме заедно през този труден период, и ви благодаря сърдечно за подкрепата.
Искрено ваш,
Джейсън Кинг
Главен изпълнителен директор, Теленор България
Източник: offnews.bg