Големите хипермаркети в Казанлък вече усещат ефекта от готвения за утре национален бойкот срещу високите цени в магазините. Нашият екип проведе кратко проучване сред клиенти, за да разбере как се възприема инициативата и дали тя ще доведе до реална промяна в ценовата политика на търговските вериги.
От разговорите с потребителите стана ясно, че общественото недоволство е осезаемо. “Знаем за бойкота. Хората искат по-ниски цени в магазините,” коментира един от анкетираните. Според него цените в големите хипермаркети са високи и това сериозно се отразява на семейния бюджет. “За една нормална потребителска кошница харчим около 100 лева, което стига за двама души за няколко дни,” допълва друг участник в проучването.
Интересна тенденция е, че самите хипермаркети вече са започнали да реагират на потребителския натиск. “Както виждате, магазините отвръщат на удара и предлагат още повече намаления от обикновено,” споделя клиент, който редовно следи промоциите. Възможно е именно този бойкот да е предизвикал допълнителни отстъпки в опит да се задържат купувачите.
Въпросът дали има нужда от по-строго регулиране на цените на основните хранителни продукти остава отворен. Много от анкетираните изразиха мнение, че контролът трябва да бъде засилен, за да се избегнат драстичните разлики в цените на едни и същи стоки в различните магазини.
Остава да видим дали утрешният бойкот ще има осезаем ефект и дали големите вериги ще бъдат принудени да направят по-дългосрочни промени в ценовата си политика. Ясно е обаче, че темата за цените на хранителните продукти продължава да бъде сред най-обсъжданите въпроси сред българските потребители.
Кирилка Димитрова/