Българите разчитат на информацията, която намират онлайн, повече от останалите в ЕС, сочи проучване на „Евробарометър“, представено днес от Европейския парламент.
В нашата страна 86 на сто научават новините от телевизията (75 на сто в ЕС), 60 на сто от медии онлайн (43 на сто в ЕС), а от социалните мрежи – 47 на сто (26 на сто в ЕС). От печата у нас се информират 13 на сто, а в ЕС – 21 на сто.
Всеки трети българин (29 на сто) заявява, че е бил изложен лично много често на дезинформация наскоро (10 на сто в ЕС), 26 на сто казват, че това често им се случва (18 на сто в ЕС), а 29 на сто – понякога (33 на сто в ЕС). Общо 18 на сто у нас и 12 на сто в останалата част на ЕС са сигурни, че могат да разпознават дезинформацията, 49 на сто са уверени „донякъде“ (52 на сто в ЕС). Всеки трети не е сигурен, че би разчел неверните съобщения.
Проучването показва също, че у нас и в останалата част на ЕС телевизия гледат най-много хората над 40 години. Най-често европейците използват социалните мрежи, за да изпращат преки съобщения до свои близки, за да следят събитията и да разглеждат снимки и видео, отчитат данните.
Мнозинството у нас и в останалата част от ЕС разчитат главно на обществените телевизии и радиостанции (44 на сто в България и 49 на сто средно в другите европейски държави). Частните електронни медии получават доверие от 21 на сто у нас и 27 на сто в ЕС. Всеки четвърти българин и 14 на сто от останалите в ЕС разчитат да научат новините от приятели и познати.