Комисията за защита на потребителите проверява за нелоялни практики мобилните оператори, които обявиха увеличение на цените от 1 февруари заради годишната инфлация, пише namoreto.bg.
“Във всеки един момент, в който видим, че поведението на търговеца би могло да се охарактеризира като нелоялно поведение към потребителите, Комисията ще се намеси и ще вземе необходимите и законосъобразни мерки в тази посока. Все още тази индексация не се е състояла . Ние няма как да кажем дали тя е приложена правилно или не е приложена правилно, дали е приложена пропорционално към всеки индивидуален план, или не е приложена пропорционално, за да можем да разсъждаваме в посока упражняване на нелоялна търговска практика. В общите условия към договорите, които са одобрени от секторния регулатор е заложена клауза за индексация”, каза председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев.
Вчера два от трите телекомуникационни операторa обявиха, че от 1 февруари ще индексират абонаментните си планове за мобилни услуги със средногодишния индекс на инфлацията.
Онлайн платформата “Ние, потребителите” призовава Комисията за защита на потребителите да разгледа клаузата в общите условия към договорите с абонатите, която позволява тази промяна.
Потребителите трябва да бъдат активни и да подават жалби в КЗП, на която са вменени правомощия да анализира общите условия за наличие на неравноправност, съветват от потребителската платформа. Още повече, че тук говорим за промяна на едно от основните условия по действащи договори – цената.
Повечето абонати имат срочни договори и ако решат да се прехвърлят при някой от другите телекоми, ще трябва да заплатят до 3 стандартни месечни такси, тъй като пренасянето на номера при друг доставчик е равносилно на прекратяване на договора с настоящия.
Ако пък при сключването на договора са закупили и крайно устройство като мобилен телефон или лаптоп с отстъпка, ще трябва да заплатят и разликата между пазарната му цена и заплатената за придобиването му, обясняват от платформата “Ние, потребителите”.