Повечето компании у нас планират да зарадват служителите си с тематичен подарък за Коледа. Минимален процент от тях обаче са отделили бюджет за коледен бонус.
“Паричният бонус е практика в България. Компании в сектори като IT, Autsorsing задължително имат практика за изплащане на бонус. Традиционно във финансов сектор, телекомуникация също ще се изплати коледен бонус. Той намалява като размер. Преди години беше равен на една заплата, сега се поднася в комбинация с други предмети или преживявания”, каза експертът по управление на човешки ресурси Надежда Василева в студиото на Bulgaria ON AIR. Вече не се разчита само на парично мотивиране на служителите, а на пакет от интересни подаръци за Коледа, стана ясно още от думите ѝ.
“Целта е да дресират проблемите, с които се срещат HR специалистите във всички компании. Това се случва след пандемията. Голяма част тях работеха от вкъщи, така се прекъсна връзката служител-работодател. Именно така работодателите предпочитат да направят подаръчен ваучер с цел да поддържат ангажираността на служителите”, каза още тя.
Експертът добави, че се завръща и тенденцията за организирането на физически коледни партита, които спомагат за създаване на екипност и приобщаване на една компания.
“Бонусите за постигнати резултати обикновено след приключване на финансовата година и това се случва март-април. Докато коледните бонуси и придобивки целят да повишат мотивираността на служителите. Не бих казала, че излиза по-евтино на работодателя, по-скоро е комбинация от различни инструменти, с които да се създаде щастие от служителя”, коментира Василева.
Тя е на мнение, че по-голямата част от служителите реагират позитивно на бонусите и че те действат мотивиращо на работата им.