Наред с редица стоки и услуги, увеличение в цените има и на автомобилите втора ръка. Причината обаче не е някакъв картел сред търговците, а фактът, че производството на новите коли се бави изключително много, което прави старите коли по-ценни и по-дълго използвани. В Дупница се случва наглед невъзможното. Колите втора ръка постепенно свършват.
“В един магазин като се продадат повечето от колите, се изпразва, и не може да ги замениме с други. Ако примерно ти всеки ден продаваш по една кола, то рано или късно тия коли изчезват. Това е все едно като се свърши хляба в магазина, аз да отида и да купя мухлясал хляб, само и само да продавам хляб, ама той е мухлясал хляб, мухлясалия не се търси, така е и при колите”, заяви пред Нова тв собственикът на автокъща Георги Грозданов.
Феноменът се дължи на факта, че на пазара в момента нови коли няма. Това кара собствениците на по-старите автомобили в Западна Европа да не бързат да се разделят с сегашните си колил, защото няма какво ново да си купят. И затова до България автомобили втора ръка почти не стигат.
“В Италия в момента оказионите са празни. Няма коли, хората не си оставят колите да се продават, защото не могат да си купят нови. Затова е така. Всичко идва от новите коли – липсват на пазара – бавят се, малко повече отколкото трябва – с месеци, с години даже някъде”, посочва Грозданов.
Много италианските търговци правят всичко възможно да не прекъсват връзката си с доказания пазар в България.
trafficnews.bg/