Община Казанлък е сред общините, които могат да участват в изпълнение на инвестиции по процедура „Екологосъобразна мобилност“ по Националния план за възстановяване и устойчивост, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), цитирани от БТА.
Процедура „Екологосъобразна мобилност“ определя условията за подбор на предложения за изпълнение на инвестиции, свързани с нови превозни средства за обществен транспорт с нулеви емисии, зарядни станции за превозни средства на обществения транспорт, безопасна градска мобилност, насочена към пешеходците и велосипедистите.
Основната цел на процедурата е да се изпълнят мерки за устойчива градска мобилност в партньорства при наличието на проекти в Плановете за интегрирано развитие на общините (ПИРО) и в Интегрираните териториални стратегии за развитие на регионите от ниво NUTS 2.
Общо 100 008 386,71 лв. с ДДС са средствата, които се отпускат за проекти по процедурата. От тях 96 959 433,31 лв. се финансират от Механизма за възстановяване и устойчивост, а останалите 3 048 953,40 лв. представляват ДДС и се финансират от държавния бюджет. Собственият принос на кандидатите е в размер на 10% от допустимите разходи по предложението за изпълнение на инвестиция с привлечен ресурс от различни източници.
Допустими кандидати за предоставяне на средства са 40-те градски общини от шестте региона за планиране от ниво NUTS 2. Това са общините Айтос, Асеновград, Ботевград, Велинград, Враца, Габрово, Горна Оряховица, Гоце Делчев, Димитровград, град Добрич, Дупница, Казанлък, Карлово, Карнобат, Кърджали, Кюстендил, Ловеч, Лом, Монтана, Нова Загора, Пазарджик, Панагюрище, Перник, Петрич, Пещера, Разград, Самоков, Сандански, Свиленград, Свищов, Севлиево, Силистра, Сливен, Смолян, Троян, Търговище, Харманли, Хасково, Шумен и Ямбол.
Партньори могат да бъдат както общините, така и 215-те общини, попадащи в дефиницията за селски район, съгласно Споразумението за партньорство 2021-2027 г., допустими в контекста на връзките между селските и градските райони и функционалните зони. Партньори ще бъдат оператори на обществена услуга за превоз на пътници (оператор) съгласно Регламент (ЕО) № 1370/2007. Това са публични или частни дружества, на които е възложено да извършват обществен превоз на пътници по утвърдени транспортни схеми на територията на България.
През последните години България инвестира в модернизиране на транспортната инфраструктура, заяви вчера заместник-министърът на транспорта и съобщенията Николай Найденов. Той участва в Международния транспортен форум, който се проведе от 24-ти до 26 май 2023 г. в Лайпциг. Основната цел на форума беше да се работи по транспортни политики, които да подобрят начина на живот, както и да бъде насърчена ролята на транспорта в икономически план, с мисъл за околната среда.