Мобилността на предприятието (EM) и изкуственият интелект (AI) са две от най-интересните тенденции сред промените, които пандемията Covid-19 внесе в бизнес пейзажа в България и по света. И тяхната комбинация е очарователна, тъй като в крайна сметка всички човешки решения се основават на два елемента: мобилност и интелигентност. Нека разгледаме начините, по които AI и машинното обучение влияят на мобилността на предприятията.
Едно от основните предимства на EM е, че позволява на служителите да останат продуктивни всяко време и отвсякъде и да работят, като само използват правилните инструменти, било то платформи или устройства. Внедряването на правилното решение за управление на мобилността в предприятието (EMM) може да увеличи производителността, като направи служителите по-точни в постигането на резултатите и по-ефективни в изпълнението на задачите си.
Бизнесът стимулира служителите си да използват смартфони на работното си място, за повишаване на производителността и продуктивността си на дневна база. Мобилните устройства, които са надстроени с правилните приложения и съдържание, насърчават ефективността на множество оперативни нива. Производителите на смартфони вече проучват и въвеждат технологии, които могат да допринесат още повече за това.
Интелигентни устройства
Новите устройства вече включват интелигентни камери, вградени функции за превод, подобрени мобилни приложения и сигурност на мобилните устройства. AI може да анализира поведението на потребителите и моделите на използване на устройството и да предлага приложения въз основа на нуждите, предпочитанията и приоритетите на потребителите.
Машинното обучение позволява на тези устройства да управляват ресурси и да подобряват производителността на CPU, RAM и ROM, така че да са по-ефективни, като същевременно деактивират ненужните и заемащите твърде много памет приложения, работещи във фонов режим.
Стратегията „Донеси своето устройство“ (или Bring Your Own Device – BYOD)
Бизнесите, които се фокусират върху BYOD, са забелязали подобрена производителност и оперативна ефективност, когато техните служители използват смартфони с AI. Благодарение на AI скоростта на устройството, функциите, приложенията и използваемостта са подобрени. Ако погледнете голямата картина, AI води до подобрена функционалност и производителност, намалени оперативни разходи, минимални закъснения и подобрени възможности за вземане на решения.
Анализ на приложенията
AI има за цел да промени и подобри бизнес логиката в приложенията, тъй като те вече могат да се възползват от интерфейса и използването на реч, жестове и визуално разпознаване. Прилагането на машинно обучение към бизнес процесите, дава на бизнеса представа за това как крайните потребители прекарват времето си в съответните приложения. Това помага от своя страна както на разработчиците им, така и на самия бизнес да подобри своите процеси и бизнес операции. Има много варианти и продукти, които да осигуряват добре функциониращ работен процес, но един от най-добрите примери на българския пазар за бизнес мобилни решения са Soft1 SFA и Soft1 360.
Чатботове
Всички, които са интегрирали чатботове с EM, ще се радват в бъдеще на значителни предимства. Част от тях са повишен опит на служителите и подобрена прозрачност в работата им и в работния процес като цяло. Това води до по-добро вземане на решения, подобрена комуникация между екипите, повишена производителност на служителите и разрешаване на проблеми в реално време.
Източник: nauka.offnews.bg