Ще се превърне ли 2022 г. в годината, в която смартфоните с огъващи се екрани ще станат нещо масово?
Въпреки годините на маркетингови усилия от южнокорейската Samsung Electronics, огъващите се смартфони все още изглеждат като нишови играчки. Но има признаци, че нещата започват да се променят. Samsung заяви, че броят на телефоните Galaxy Z Fold 3 и Z Flip 3, които е продала в месеците след премиерата през август, са надхвърлили общия брой на огъващите се устройства, които е продала през цялата 2020 г., пише Джаки Уонг за Wall Street Journal.
През 2021 г. като цяло тя е продала четири пъти повече огъващи се телефони спрямо преходната година. Samsung държи около 84% от пазара на тези устройства според Counterpoint Research.
По-ниските цени вероятно са привлекли потребителите: Samsung Galaxy Z Filp 3 се предлага за около 1000 долара, или около същата цена, на която се предлагат други висок клас смартфони като iPhone 13 Pro. Galaxy Z Fold 3 струва около 1800 долара, но е по-евтин от своя предшественик. Първият Galaxy Fold се продаваше за около 2000 долара през 2019 г. Освен това Samsung се справи с някои от по-ранните си проблеми, като вече произвежда по-устойчиви екрани и по-добри панти.
Огъващите се смартфони представляват едва 8,6 млн. от миналогодишните продажби на смартфони, които достигнаха 1,4 млрд. по данни на Counterpoint. Но другата страна на това да си малък е, че пазарът може да се разрасне бързо. Миналата година продажбите на огъващи се смартфони бяха близо три пъти по-големи от тези през предходната година, а Counterpoint очаква да се утроят отново до 25,7 млн. през 2023 г.
По-високите им цени означават, че огъващите се смартфони могат да донесат повече печалба. Credit Suisse твърди, че миналогодишният им дял от оперативната печалба от смартфони на Samsung е бил 8%, което може да нарасне до 16% през 2023 г. Докато става все по-трудно потребителите да бъдат убедени да си купят нов телефон, модата на телефоните с големи огъващи се екрани може да помогне.
В близко бъдеще проблемите с доставките могат да ограничат растежа на тази категория телефони. По-нататък предизвикателството ще дойде от други производители на смартфони: китайски марки като Oppo и Honor навлизат на пазара. Това ще свие пазарния дял на Samsung – Credit Suisse очаква той да спадне до 65% до 2025 г. – но също така ще доведе до по-широко приемане на устройствата, което вероятно ще намали разходите. Samsung освен това печели и от факта, че доставя на други производители огъващи се екрани и скъпи органични светодиоди (OLED) – един пазар, който вероятно ще продължи да доминира.
Samsung със сигурност се надява, че най-сетне е дошла годината, в която ще сложим в джоба си сгънат телефон.
Източник: investor.bg