За това се похвалиха от фондация “Проект Бузлуджа”. От организацията споделиха, че са спечелили отличиеето за най-оригинално представяне на продукт на културния туризъм за 2021 г. в рамките на международното туристическо изложение “Културен туризъм” във Велико Търново.
Потенциалът и възможностите за реализация на монумента като туристическа атракция бяха фокус на презентацията, която членовете на екипа Радослав Илиев и Любомира Момчева-Петрова представиха по време на събитието.
Според изнесените данни, Бузлуджа е най-известната и разпознаваема в чужбина българска сграда. Над 50 000 посетители за 2021. 40% от анкетираните посочват Бузлуджа като основна цел на пътуването си, а 80% от анкетираните биха платили входна такса за да посетят вътрешността на монумента в сегашния му вид. Това са само малка част от фактите, доказващи огромния, но все още неоползотворен потенциал на монумента като туристическа атракция.
През 2021 г. беше осъществен първи по рода си професионален туристически продукт на монумент Бузлуджа – турове в екстериора на сградата, благодарение на Радослав Илиев и партньорството с CoolTour.bg, както и на Симеон Василев от Thracian Travel.
С тяхна помощ можем да разширим туристическия продукт и с турове във вътрешността на монумента, написаха от Фондация „Проект Бузлуджа“.