В настоящата статия ще разберете какво представлява SEO оптимизацията както и ще получите базова информация за това, как да оптимизирате даден сайт
1. Какво е SEO и защо е важно?
Сигурно сте чували за SEO. И ако не сте чували, тогава можете просто да прочетете определението на термина в Wikipedia. Но разбирането, че SEO е „набор от мерки за вътрешна и външна оптимизация за повишаване на позицията на сайта в резултатите от търсачките за определени потребителски заявки“ няма да помогне наистина за решаването на проблемите на вашия бизнес и сайт. Например:
Как да оптимизирате вашия сайт или сайт на клиента за търсачки?
Как да увеличите органичната видимост на сайта си, така че потребителите да могат лесно да намират съдържание?
Как да разберете колко време да отделите за SEO?
Как можете да различите „добрите“ SEO съвети от „лошите“ или дори „вредните“?
Защо трябва да обърнете внимание на SEO?
Милиарди хора търсят в интернет всеки ден. Органичният трафик е изключително мощен, не само защото е голям като количество, но и защото се състои от конкретни заявки, често съдържащи определено съдържание.
Нека си представим ситуация. Например продавате видеорекордери. Бихте ли предпочели да рекламирате продукта си на билборд в определен район на града, така че всеки собственик на автомобил в този район да види тази реклама (независимо дали има нужда от DVR или не)? Или предлагайте продукт всеки път, когато някой въведе заявката: „видеорегистратор за кола“ в лентата за търсене? Най-вероятно вторият вариант, тъй като тези потребители имат търговски намерения в заявката си. Тоест те буквално се изправят и казват, че искат да купят това, което предлагаш.
Алгоритъмът на Google също така оценява допълнителни елементи, за да определи къде ще се класира вашият сайт, като например:
Как хората взаимодействат с вашия сайт (намират ли информацията, от която се нуждаят и остават на сайта, или се връщат на страницата за търсене и следват друга връзка? Или просто ви игнорират в резултатите от търсенето?).
Скоростта на зареждане на вашия уебсайт и удобство за мобилни устройства
Колко уникално съдържание имате (срещу съдържание с ниска стойност или дублирано съдържание).
Бъдете последователни и нещата ще се получат.
Факторите за класиране напред в Google…
- гласово търсене;
- физически количества на HTML кода;
- броят на качествените страници в индекса;
- качеството и броя на връзките, които водят до ресурс на трета страна;
- качество на входящите връзки;
- присъствието на ресурса в социалните мрежи;
- броят на преходите от търсенето и поведенческите фактори – време на присъствие, дълбочина на сърфиране, брой отскачания и последно щракване;
- ALT атрибути и броя на думите във всяка от тях;
- качеството на домейните, които се свързват с вашия сайт;
- посещения на място;
- брой думи във вътрешни връзки;
- броят на директните посещения на ресурса;
- присъствие на уебсайт в YouTube;
- броят на кликванията от социални мрежи и поща.