Стартиращата компания за слънчеви електрически превозни средства (SEV) Lightyear информира обществеността за напредъка на своето водещо превозно средство, Lightyear One, като сподели скорошни тестови кадри. Тестовете се проведоха на европейския изпитателен полигон на Bridgestone в Априлия, Италия, където Lightyear One беше тестван за аеродинамика, характеристики на гумите и ефективност при високи скорости. Резултатите са доста обнадеждаващи.
Lightyear е стартираща компания за електромобили, базирана в Холандия, която е специализирана в слънчеви електрически превозни средства. От самото начало компанията обеща пробег от 700 километра с едно зареждане от своя свръхефективен флагман – модела Lightyear One.
Тъй като Lightyear One се приближава до достигане на производство през първата половина на 2022 г., тестването на прототипа му показа важни етапи за процеса. През юли миналата година автомобилният производител демонстрира, че неговият прототип Lightyear One е осигурил 709 километра пробег с едно зареждане.
През октомври автомобилният производител извърши тестове за издръжливост със своя валидиращ прототип, симулирайки реални условия, за да гарантира безопасността за бъдещите собственици на Lightyear One (всичките 946, дали заявки). По това време автомобилният производител заяви, че неговият прототип Lightyear One поставя нов стандарт в ефективността на електрическите превозни средства.
Сега, с последните си тестови данни, Lightyear предостави допълнителни доказателства, че предстоящият SEV ще бъде един от най-ефективните на пазара.
Екипът на Lightyear сподели новини за последното си тестване заедно с видеозаписи от комплекса на Bridgestone в Италия. Автомобилният производител искаше да проследи теста на ефективността на Lightyear One в реални условия, тъй като фактори като по-ниски температури и по-високи скорости могат да окажат голямо влияние върху обхвата.
По време на теста Lightyear One беше ускорен до 130 км/ч, което беше повече от онези 85 км/ч при предишните тестове. Този път опитите бяха завършени при много по-студени условия, с температура около 10°C.
Инженерите на Lightyear съобщиха, че консумацията на енергия е едва 141 Wh/km, значително по-ниска от средната стойност от 211 Wh/km от сравними EV, според Lightyear.
В резултат на това автомобилният производител обявява своя Lightyear One за най-ефективния автомобил на настоящия пазар, способен да пътува 1,5 пъти по-далеч от подобен автомобил със същия размер на батерията (60 kWh). Очакваме Lightyear да даде и разяснение за какво „сравнимо превозно средство“.
Допълнителни тестове в Априля показаха, че Lightyear One може да измине над 400 километра при 130 км/ч, въпреки по-малко от идеалните условия, въпреки че в крайна сметка ще може да достигне 160 км/ч. За сравнение, Lightyear One караше близо пълни девет часа с 85 км/ч.
Снимка: Lightyear
hicomm.bg/