Училището в село Ръжена, община Казанлък, се превръща в ярък пример за това как образованието в малките насели места може да бъде иновативно, вдъхновяващо и обединяващо. Сгушено в малка общност, то опровергава широко разпространеното мнение, че в училищата на село „не се работи“ или „се скатава“. Тук учителите доказват, че с любов към професията, креативност и отдаденост могат да постигнат впечатляващи резултати.
Съставът на преподавателите сам по себе си е уникален. Сред тях са Дана Стойнова – учителка по български език и литература и горда представителка на каракачанската общност, Таня Стефанова – преподавателка в целодневна организация от ромски произход, и Нермин Мюмюн – учителка по английски език от турски произход. Всяка от тях внася не само своите професионални умения, но и културното богатство на етноса, от който произхожда. За тях различието е сила, а личният пример – основен инструмент за вдъхновение.
Учебният процес в Ръжена се характеризира с изцяло новаторски подходи. Интересни уроци, екскурзии, занимания с гост-лектори от различни професии и много приключения обогатяват ежедневието на учениците. Въпреки че всички ученици са билингви, учителите с лекота ги насърчават да се изразяват уверено и да мечтаят смело.
Особено внимание се отделя на индивидуалния подход към всяко дете – нещо, което учителите смятат за ключ към решаването на много от проблемите в образователната система. Те вярват, че когато са на страната на учениците, децата също ще бъдат на страната на образованието.
За някои от учениците училището е буквално „спирка последен шанс“ – място, което им дава възможност за втори старт. Учителите обаче правят всичко възможно това да не е краят, а началото на нови хоризонти за тях. Чрез своята отдаденост и пример те показват, че успехът не се крие в липсата на технологии, а в създаването на връзка с учениците и насърчаването им да повярват в собствените си възможности.
Училището в Ръжена доказва, че хармонията, разбирателството и усилията на различните култури могат да бъдат мощен двигател за успех – не само в образованието, но и в обществото като цяло.