24 000 лева са събрани за казанлъшкия клон на фондация „Сийдър“ в рамките на Деня на маратонката, организиран от MultiSport.
През вчерашния ден над 24 000 души в цялата страна се включиха в инициативата, чиято цел е да стимулира работещите хора да бъдат физически активни в името на добра кауза. За всяко посещение с карта MultiSport в над 1 000 партньорски обекта компанията дарява по 1 лев.
Средствата ще бъдат използвани за организиране на терапевтичен летен лагер с конна езда за деца и младежи с увреждания от семейните центрове на фондацията в Града на розите.
Най-много дарители тази година са се включили в София (18 500), следвани от над 3 000 във Варна и близо 1 000 в Пловдив. Кампанията е подкрепил и един човек в село Могилово, където живеят едва 165 души.
Сред компаниите, които застанаха зад кампанията като посланици през 2024 г, са Alorica, Банка ДСК, Discordia, Siemens, Payhawk, Mentormate, Виваком, Arrise, ARRISE powering Pragmatic Play, Sutherland Bulgaria.
По данни на организаторите най-предпочитаните спортове в Деня на маратонката са били фитнес, функционални тренировки, йога и духовни практики, плувни басейни, спа и солни терапии.
Десетки хиляди подкрепят кампанията всяка година в цялата страна, съобщават от projectmedia. Така за последните три години инициативата генерира дарения от близо 65 000 лева за организации като сдружение SOS Детски селища България, фондация “Сийдър” и фондация “Карин дом”. Средствата се инвестират в закупуването на спортни екипи и обувки, изграждане на различни съоръжения, организиране на спортни лагери и осигуряване на специалисти за работа с деца, както и различни подобрения в нов терапевтичен център във Варна.
Денят на маратонката стартира през 2019 г. като социална кампания на MultiSport, целяща да повиши физическата активност сред работещите хора. Днес инициативата цели да подпомогне добри каузи чрез спортна активност под мотото #СпортЗаДругите като стимулира повече хора да спортуват.