С над 12% са се увеличили туристите през изминалата година в Казанлък. Това стана ясно на 18-ото издание на Международното туристическо изложение „Културен туризъм“ 2023 във Велико Търново. Според представените на форума данни столицата на Розовата долина е посрещнала над 29 хиляди гости през 2022 година, което е с над 12 на сто спрямо предходната 2021.
Сред необластните градове в страната, Казанлък и Трявна отчитат най-сериозен ръст, като балканското градче е посрещнало над 46 хил. туристи.
Сред най-посещаваните дестинации в страната е община Пловдив, където са посрещнали над 275 хил. туристи през миналата година, а това е ръст от над 50 процента спрямо 2021.
Община Велико Търново е посетена от над 145 хил. туристи, като е постигнат ръст на годишна база от 29 процента. През миналата година община Русе е посрещнала над 80 хил. туристи.
При откриването на 18-ото издание на Международното туристическо изложение „Културен туризъм“ във Велико Търново стана ясно още, че 20 от най-популярните дестинации в страната са отчели общо близо 970 хил. посещения през миналата година, като общият ръст спрямо 2021 година е 24 процента.
“Туристическият пазар отдавна е пазар на купувачите и затова трябва да сме на възможно най-високото световно ниво”, подчертава проф. Модева.
Изследванията показват, че туристите искат да преживеят „пълен културен шок“ през 2023 г., да излязат „от зоната си на комфорт“, но търсят сигурност, безопасност, качество, автентичност и устойчивост.
Развитието на културния туризъм е приоритет за Министерството на туризма, отбелязва заместник-министър Модева. Според нея, той не само ни дава възможност да представим пред света ценното културно-историческо наследство, което България притежава, но и да предложим качествен, устойчив, целогодишен туристически продукт от най-високо качество.
Идеята за най-голямото изложение за този вид специализиран туризъм у нас е възникнала пред 20 години, когато за първи път е поставен акцентът върху културния туризъм. Тази година във форума се включиха над 50 изложители – общини, туристически компании, дипломатически мисии, туристически сдружения и производители.