Днес се отбелязва Денят на железничаря, както всяка година в първата неделя на месец август.
Това е периодът, в който 1888 година се учредяват Българските Държавни Железници (БДЖ). Това става, след като железопътната линия Цариброд-София-Белово е открита за международни превози, а държавата откупува и линията Русе-Варна и започва нейната експлоатация .
Историята на българската железница е богата на постижения, предизвикателства и трудни моменти, но тя най-вече е богата с хора, които са отдавали най-доброто от себе си за развитието на железопътния транспорт. Днешните български държавни железници помнят с признателност всички знайни и незнайни железопътни работници, които със своя принос са дали тласък на железницата да върви напред.
Независимо от трудностите и проблемите всеки достоен железничар е отдал своят личен принос и усилия за развитието на железницата като надежден, удобен и екологичен транспорт на пътници и товари.
И при съвременните предизвикателства, когато трябва да се съобразяваме с определени противоепидемични условия и да спазваме ограничения, железопътният транспорт се доказа като единственият надежден транспорт в условията на въведено извънредно положение, през което железницата не спря своята дейност нито за момент и всичко това благодарение на всеотдайността и непрекъсната работа на своите служители.
От дружеството поздравиха за празника всички свои бивши и настоящи служители и съобщават, че от днес започват рубрика за представяне на работещите в системата на железницата. Тя е под заглавие “Железничари по призвание”.