Нова инвестиция в наука и високи технологии в България бе заявена от японската фирма “Мейджи“, съобщават от Министерство на икономиката. Компанията е обявила желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна и развойна дейност в “Ел Би Булгарикум”.
Това стана ясно по време на посещението на вицепремиера и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Н. пр. Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко. Двамата разгледаха производствените помещения и лабораториите, където се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко.
Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в страната на изгряващото слънце.
Нинова увери, че Ел Би Булгарикум е държавно предприятие и няма да се приватизира. Тя е първият министър от 20 години, който посещава лабораторията.
Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявиха министър Нинова и посланикът на Япония.
Н.пр. Хироши Нарахира обясни, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо “Осака”. “Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония”, обясни той. По думите на посланика България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора.
Вицепремиерът Нинова и посланик Нарахира се обединиха около тезата, че сегашната трудна ситуация след ковид кризата и заради войната в Украйна може да е възможност за развитие на двустранните връзки. “Стокообменът между Япония и България е повишен, има възможност и да задълбочим икономическите отношения между нашите две държави”, каза вицепремиерът и допълни, че японските фирми са добре дошли в страната ни.
Хироши Нарахира сподели, че министри и депутати от Япония проявяват интерес към визита в България и среща с министър Нинова.
Япония е приоритетен търговско-икономически партньор на България.
Българският бизнес може да се превърне в доставчик на японски компания в сферата на информационни и комуникационни технологии и автоматизация; машиностроене, машинни части и инструменти, производство на автомобилни части; строителство; минна индустрия; фармацевтична и козметична промишленост и др.
Вносът от Япония обхваща предимно автомобили, кабели, машинни части, машини и др.
Догодина ще се навършат 50 години от старта на производството и продажбите на кисело мляко с името “България” в Япония.