Социалните мрежи Facebook и Instagram събират данни от лица под 18 години, като използват софтуер за проследяване на активността при сърфиране в интернет. Това разкри проучване, цитирано от “Гардиън”.
През юли компанията майка на платформите обяви, че ще позволи на рекламодателите да таргетират млади потребители само въз основа на три категории – възраст, пол и местоположение – вместо въз основа на редица други опции, включително лични интереси. Въпреки това проучване на няколко организации показва, че Facebook и Instagram са продължили да използват софтуер, който събира данни за дейностите на тийнейджърите в интернет.
Meta, както вече се нарича собственикът на двете социални мрежи, отрича данните да се използват за реклама на определени продукти пред 18-годишните.
Изследването е проведено от екологичната група Global Action Plan, Reset Australia, която се стреми към реформиране на големите технологични компании, и Fairplay, която води кампании срещу маркетинга, насочен към деца.
В отворено писмо до главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг 44 групи за защита на правата на човека го призоваха да се откаже от събирането на данни на младежи.
“Замяната на “таргетиране, избрано от рекламодателите” с “оптимизация, избрана от система за машинно обучение” не представлява видимо подобрение за децата, въпреки твърденията на Facebook през юли. Платформата все още използва огромното количество данни, които събира за младите хора, за да определи кои деца е най-вероятно да бъдат уязвими към дадена реклама”, гласи още писмото.
Източник: news.bg